rwt rašė:Nesu susidures su Liamda zondu kur jis yra ir ar is viso pas mane jis yra? PHII 1994 GTS variklis F3N740 1721 kubikai. Ir kaip patikrinti ar jis susinesiojas? Seip cia skaiciau, kad nuo jo kuro sanaudos priklauso ir visas traukimas. Gal gali kas placiau paaiskinti?
Nori pla?iau?
N?ra b?dos
Liambda zondas
Nuo 80-?j? met? pabaigos daugelyje automobili? atsirado tokia detal?, kaip deguonies kiekio i?metimo dujose daviklis. Liambda zondas, O2 daviklis, deguonies daviklis (Oxygen Sensor) - taip ?vairiai gali b?ti vadinama ?i nedidel?, bet svarbi detal?. Prad?jus gaminti automobilius su katalitiniu i?metimo duj? neutralizatoriumi atsirado ir liambda zondo poreikis. Normaliam katalizatoriaus darbui reikia u?tikrinti optimal? oro ir kuro darbiniame mi?inyje, patenkan?iame ? degimo kamer?, santyk?. Prie?ingu atveju katalizatoriaus sugeb?jimas oksiduoti kenksmingas priemai?as bus nepakankamas ir neilgas. 14.7 oro dali? ir 1 kuro dalis - b?tent tokia sud?tis u?tikrina maksimal? kuro-oro mi?inio sudegim?, o liambda zondas skirtas b?tent tam, kad pad?ti "smegenims" (ECU) palaikyti ?i? proporcij?. Priklausomai nuo deguonies kiekio i?metimo dujose, daviklis i?duoda atitinkam? ?tamp? ir ECU koreguoja mi?inio sud?t? kei?iant ? cilindrus paduodamo kuro kiek?.
Kaip tarpusavyje susieti katalizatorius ir liambda zondas?
Vertinant auk??iau pasakyt?, tampa ai?ku, kad katalizatoriui b?tinas liambda zondas, o ?tai ar liambda zondui reikalingas katalizatorius? Ar jis dirbs teisingai, jei katalizatorius, pavyzd?iui, pa?alintas? Pabandysime atsakyti: daviklis stovi prie? katalizatori? ir matuoja deguonies kiek? dujose b?tent prie? j?, ir po katalizatoriaus pa?alinimo matuos toliau, tai yra katalizatoriaus buvimas arba nebuvimas ne?takoja signal?, kuriuos i?duoda liambda zondas, juos ?takoja tik deguonies kiekis. Kitas reikalas, kai stovi du deguonies davikliai, vienas prie? katalizatori?, o kitas - po juo. Signal? i? antro daviklio pagrindu vyksta papildomas mi?inio kiekio koregavimas, o deguonies kiekis po duj? per?jimo per katalizatori?, be abejo, kei?iasi, ir ?tai tada jo nebuvimas gali neigiamai atsiliepti kuro-oro mi?inio susidarymo procesui.
Ar galima atjungti liambda zond??
Pakeitus katalizatori? rezonatoriumi, liambda zondo, kaip detal?s, u?tikrinan?ios be viso kito kokybi?k? katalizatoriaus darb?, buvimas tampa nesvarbus, d?l to da?nai i?kyla klausimas: ar galima eksploatuoti automobil? visai be liambda zondo? ?ia vieningo sprendimo n?ra. Papras?iausiai ir teisingiausiai ?i u?duotis sprend?iama tuo atveju, jei duotame automobilyje numatyta galimyb? perprogramuoti ECU ? darbo re?im? be katalizatoriaus, kaip, pavyzd?iui, daugelyje BMW automobili? su Bosh "smegenimis" (Siemens - ne perprogramuojami). ?iuo atveju pa?alinus katalizatori? kei?iasi valdymo programa ir liambda zondas tiesiog yra nuimamas. Kai kuriuose automobiliuose perprogramavimas ne?manomas ir daviklio gedimas stipriai ?takoja variklio darb?, tada i?eities neb?ra - turi stov?ti veikiantis daviklis. Taip pat daugelyje automobili? liambda zondo gedimas arba nebuvimas beveik neatsiliepia nei dinamikoje, nei kuro i?eikvojime, toks pliusas yra, pavyzd?iui, daugumoje 90-?j? met? prad?ios Toyota ir Mercedes mark?s automobili?. Tokiu atveju galima ramiai eksploatuoti ma?in? ir be daviklio, ta?iau, be abejo, geriau, kai viskas yra tvarkoje.
Ar galima pakeisti tarpusavyje daviklius i? skirting? automobili??
Liambda zondai skiriasi tarpusavyje sriegine dalimi, pa?ildymo buvimu, laidu kiekiu ir jungtimi. O darbo principas ir pats darbo elementas, visuose davikliuose beveik vienodas. D?l to, jei j?s? daviklyje trys laidai ir sriegis 18x1.5, tai galite dr?siai statyti universal? davikl? su tokiais pat parametrais, arba, pavyzd?iui, nuo VAZ 2110. Daviklis dirbs teisingai, o jo patikimumas ir ilgaam?i?kumas priklausys jau nuo gamintojo. Jei nepasitikite "?igulio" detal?mis, o reikiamo daviklio neb?ra, tai parduotuv?se galima surasti beveik bet kokio tipo universal? davikl?. Svarbiausia ne supainioti lituojant laidus. Net sriegio nesutapimas, ne toks jau baisus. Daugelyje japoni?k? automobili? liambda zondo sriegis ma?esnio skersmens, nei europieti?k?, ir tik, jei daviklis stovi ne ketaus kolektoriuje, tai galima tiesiog ?virinti ver?l? su reikiamu sriegiu. Tik reikia atsiminti, kad bandymas sutaupyti nedidel? sum? da?nai s?lygoja ar didesnius nuostolius, ir prie? k? nors perdarin?jant savo ma?inoje, reikia tai gerai apmastyti.
Ko nem?gsta deguonies daviklis?
Darbinis daviklio elementas labai jautrus ir greitai i?eina i? rikiuot?s, jei paveikiamas kenksmingomis priemai?omis, esan?iomis nekokybi?kame benzine, ypa? kenksmingas yra ?vinas. ? degimo kamer? patenkantys antifrizas, arba tepalas, perkaitimas arba blogi kontaktai elektros laiduose, taip pat neigiamai veikia jo ilgaam?i?kum?. Patikrinti darbingum? galima tiek oscilografu, tiek ir liambda testeriu, ta?iau pastarasis retai sutinkamas autoservisuose, nors yra daug tikslesnis.
Jei paprasta duj? sistema be kompo tai lembda zondas ne prie ko, nes jis veikia tik benzinu va?iuojant