Kam idomu. Volvo 480 ir r19 16v. Varikliai.

Pora papildomų arklių... arba ne :)

Moderatoriai: 2SHAE, GTM

Kam idomu. Volvo 480 ir r19 16v. Varikliai.

Standartinė KaBa » Ket, 2007-Rgs-27 13:30

Suradau straipsniuka kur sie varikliai yra lyginami pagal savo galimybes ir galimybiu ribas. Straipsnis vadinasi siektiek kitaip "Turbininis ar atmosferinis variklis. Kurį pasirinkti? " Bet yra kalbama
butent apie siuos variklius.
Vartotojo avataras
KaBa
Draugas
 
Pranešimai: 139
Užsiregistravo: Šeš, 2007-Bir-02 23:42
Miestas: vilnius

Standartinė KaBa » Ket, 2007-Rgs-27 13:30

Rekomendacija renkantis automobilį kuris bus tuninguojamas rinktis galingiausią jo variklinę versiją jau tapo įprasta. Jei ruošiesi užsiimti 5 kartos Honda Civic tuningu, ieškok 1.6 litrų variklio su VTEC (160 Ag); jei pavyzdžiui Daihatsu Charade ;) - turbininio modelio GTTi (101 Ag). Kai kuriais atvejais, kai galingiausia versija yra reta, arba jos neįmanoma rasti (arba ji itin brangi) - gali tekti leistis laipteliu žemiau (pvz. Nissan Sunny GtiR su 2 litrų turbo varikliu (227 Ag) yra pagaminta tikrai mažai, dėl to greičiausiai tektų pradėti nuo paprastesnio, prieinamesnio bei pigesnio varianto - Sunny Gti (143 Ag)).

Tačiau ką daryti tokiu hipotetiniu atveju, jei pasirinkimas yra tarp dviejų variklių, kurių galia iš esmes yra (daugiau mažiau) vienoda, tačiau vienas jų atmosferinis, kitas turbininis (praktikoje tokių atvejų nepasitaiko, bet atsakymas į šį klausimą manau būtų pakankamai įdomus)? Kurį variklį protingiau rinktis atsižvelgiant į nusibrėžtus tikslus?

Pabandykim palyginti du įsivaizduojamus keturių cilindrų variklius:
1. Atmosferinis.
1764 (82 x 83.5 mm); 16 vožtuvų, 10.0:1 suspaudimo laipsnis; 135 Ag @ 6500 aps/min, 158 Nm @ 4250 aps/min; specifinė galia 76.5 Ag/l.
2. Turbo.
1721 ccm (81 x 83.5 mm); 8 vožtuvai; 8.1:1 suspaudimo laipsnis; T2 turbina; 0.45 bar maksimalus turbinos sukuriamas slėgis; interkuleris (tarpinis oro aušintuvas); 120 Ag @ 5400 aps/min, 175 Nm @ 3300 aps/min; specifinė galia 69.7 Ag/l.

Pirmieji įspūdžiai būtų, kad abu varikliai yra palyginus mažai forsuoti (tai ypač pasakytina apie turbininį - nors mažas galingumas nestebina atsižvelgiant į nedidelį standartinį turbinos slėgį bei labai mažą suspaudimo laipsnį) ir, kaip bebūtų keista, atmosferinis variklis yra forsuotas labiau bei yra galingesnis nei turbininis. Akivaizdu, kad atmosferinis variklis labiau linkęs suktis, tačiau turbininis turi gan žymiai (>10%) didesnį sukimo momentą prie mažesnių apsukų - tai reiškia, kad kasdieniniam važinėjime jo labai sukti ir nebus reikalo.

Jei įsivaizduotume šiuos variklius sumontuotus kokiame nors pakankamai lengvame automobilyje (kurio masė su vairuotoju apie 1 toną), tai automobilis su atmosferiniu varikliu greitėtų (visi skaičiai žinoma apytikriai) iki 100 km/h per 8s, o ketvirtį mylios įveiktų per 15.5s. Maksimalus greitis truputėlį virš 200 km/h. Turbininis variantas būtų kiek lėtesnis - skaičiai atitinkamai maždaug 8.5s; 16.0s ir kiek daugiau nei 190 km/h.

Tačiau kaip mes žinom turbininiam automobiliui visada galima šiek tiek sukelti turbinos slėgį. Palyginkim šiuos automobilius po minimalių modifikacijų (sportinis oro filtras + laisvas išmetimas (+ turbininio automobilio atveju - iki 0.75 bar pakeltas paduodamo į variklį oro slėgis)). Atmosferiniam varikliui tai greičiausiai pridės 5, na maksimaliai gal 7-10 "arklių". Turbininio galingumas turėtų padidėti daug žymiau - mažiausiai 30, o greičiausiai 40 (ar net dar truputi daugiau Ag).

Po tokių modifikacijų mūsų įsivaizduojamas automobilis su atmosferiniu varikliu turėtų (optimistiškai) 145 Ag ir iki 100 km/h greitėtų per 7.5s; 1/4 mylios įveiktų pora dešimtųjų sekundės dalių greičiau nei standartinis; max. greitis priartėtų prie 210 km/h. Turbininis gi atitinkamai: turėtų apie 155 Ag; iki 100 km/h greitėtų per 7s; 1/4 mylios per 15.0s ir greitis šiek tiek virš 200 km/h.

Dar šiek tiek pakėlus slėgį ir atitinkamai modifikavus variklio valdymo programą iš turbininio variklio galima gauti 175 Ag. Padidinti atmosferinio variklio galingumą iki 175 Ag būtų jau kiek sudėtingiau (ir gerokai brangiau) - nebūtų apsieita be variklio ardymo - reikėtų didint suspaudimo laipsnį, pakeisti paskirstymo velenėlius į aštresnius, modifikuoti variklio galvutę (didint ir lygint kanalus, dėt didesnius vožtuvus etc.), nukelti aukščiau apsukų ribotuvą ir t.t. Norint, kad toks variklis turėtų bent kiek didesnį (jei ir ne sulyginamą su turbininio variklio, tai bent jau artimesnį jam) sukimo momentą, taip pat vertėtų padidinti variklio darbinį tūrį (iki 2 litrų). Po tokių modifikacijų šis variklis hipotetiškai galėtų turėti 175 Ag bei apie 195 Nm. Palyginimui turbininis variklis turėdamas tokį patį galingumą turėtų net 240 Nm (prie gerokai žemesnių apsukų).

Jei pabandytumėm prognozuoti, kiek modifikacijų reikėtų norint gauti 200-250 Ag iš kiekvieno variklio, tai taupumo prasme turbininis variklis vis tiek laimi: jam greičiausiai reikėtų pakeisti į didesnius/efektyvesnius: turbiną, interkulerį, kuro purkštukus, kuro siurblį, gal dar keletą dalių (na ir aišku, kaip jau anksčiau minėta - filtras, išmetimas, specialiai perprogramuota elektronika), taigi variklio ardyti vis dar neturėtų reikėti (žinoma, jei pradedant modifikacijas variklis buvo geros būklės ir modifikacijos atliktos vadovaujantis protu). Atmosferinio variklio atveju galimi du keliai. Pirmas būtų - pagilint modifikacijas išvardintas aukščiau. Tačiau toks atmosferinis variklis, su 200-250 Ag, kurį gautumėme rezultate, ne tik kad kainuotų labai brangiai, bet praktiškai nebūtų tinkamas važinėjimui gatvėmis, nes jo galia pasireikštų tik prie (itin) didelių, kasdieniniam važinėjime nenaudojamų, apsukų. Kitas kelias - sumontuoti žemo slėgio turbosistemą. Tokios sistemos montavimui variklio ardymas paprastai nėra reikalingas, tačiau jos montavimas yra pakankamai komplikuotas, reikalaujantis daug darbo, bei ne itin pigus. Kainos prasme jis vis tiek būtų brangesnis nei turbininio variklio forsavimas iki atitinkamo galingumo.

Na, ir paskutinis klausimas kalbant apie minėtų variklių forsavimą į kurį būtų įdomu atsakyti - o kurį variklį rinktis, jei mes nusiteikę tikrai rimtai - siekiama 300, 400 ar gal net 500 Ag? Siekiant tiek arklių be turbinos jau nepasieisi. Taip pat akivaizdu, kad siekiant tokio galingumo vien periferinių modifikacijų nepakaks - be našios turbinos, išmetimo kolektoriaus, didelio interkulerio, kuro siurblio, didelių kuro purkštukų ir taip toliau ir panašiai, taip pat bus būtina ardyti variklį ir perrinkti jį su specialiomis, pritaikytomis didelėms apkrovoms dalimis - stūmokliais, švaistikliais, vožtuvais ir panašiai. Abiejų variklių modifikavimo kaina turėtų būti daugiau mažiau vienoda (na, turint omenyje tai, kad atmosferinis variklis turi 16 vožtuvų, jo vidinės modifikacijos bus kiek brangesnės, kas tačiau, šiuo atveju, sudarys labai nedidelį kainos skirtumą bendrai imant). Šiuo atveju matyt jau reikėtų rinktis vadovaujantis kiek kitais kriterijais - kiek pati variklio konstrukcija tinkama išgauti iš jo daugiau arklių ir koks variantas bus labiau atsparus ("gyvybingas"). Turint omenyje, kad mūsų aptariami varikliai priklauso tai pačiai variklių giminei, dėl ko galima daryti pagrįstą prielaidą, kad abu jie bus vienodai tvirti (atsparūs), manyčiau, kad reikėtų rinktis atmosferinį variklį - šio variklio galvutė dėka 16 vožtuvų yra žymiai labiau tinkama arkliams išgauti.

Tai tokios štai mintys apie tai ką pasirinkti: variklį su turbina, ar be jos.


(Beje… Šie įsivaizduojami varikliai egzistuoja realybėje: tai du varikliai kurie priklauso Renault F serijos varikliams. Atmosferinis 1.8 variklis buvo montuojamas į sportiškiausias R19 versijas. Turbininis gi variklis montuotas į Volvo 440/460/480 turbo modelius (taip, juose buvo montuojami Renault varikliai). Teoriškai (ir praktiškai jei įdėjus pakankamai pastangų) yra įmanoma sukeisti šiuos variklius vietomis ir turėti Volvo 480 16v bei Renault 19 turbo ;)
Asmenys labiau išmanantys Renault variklius pastebės, kad 1.8 16V variklis turėjo ir dvilitrinę versiją (su 150 Ag), kuri buvo montuojama į Renault Clio Williams, tačiau šie varikliai gana reti, o tokiam palyginimui, be to, buvo labiau tinkami artimi pagal charakteristikas varikliai.)
Vartotojo avataras
KaBa
Draugas
 
Pranešimai: 139
Užsiregistravo: Šeš, 2007-Bir-02 23:42
Miestas: vilnius

Standartinė Roccas » Ket, 2007-Rgs-27 20:54

geras straipsnis ;)
peugeot 406 2,0 16v dohc
nissan 200sx s13 1,8 16v dohc + turbo ;)
ProSama2010 statybos sĆ matĆø skaiĆØiavimo programa
Vartotojo avataras
Roccas
Draugas
 
Pranešimai: 489
Užsiregistravo: Sek, 2005-Lie-17 14:43
Miestas: Kaunas

Standartinė Bildux » Pen, 2007-Rgs-28 14:37

KaBa rašė:Asmenys labiau išmanantys Renault variklius pastebės, kad 1.8 16V variklis turėjo ir dvilitrinę versiją (su 150 Ag), kuri buvo montuojama į Renault Clio Williams, tačiau šie varikliai gana reti


O i megane coupe kur ejo 2.0 16V ne tokie pat kaip clio williams varikliai?

http://auto.plius.lt/pirkejams/skelbima ... id=1467590
(ex) R19 Ph1 TSE '89 fotogalerija
Vartotojo avataras
Bildux
Narys
 
Pranešimai: 1217
Užsiregistravo: Sek, 2005-Sau-30 13:50
Miestas: Vilnius

Standartinė KaBa » Pen, 2007-Rgs-28 17:13

Na megane jau manau skiriasi visgi kiti metai. Vien variklio pagalvelve kitoi vietoj kiek galiu pamatyti. bet is esmes pagrindas maau nesiskiria kapitaliai. jaigu yra zmoniu kurie i visika ideda CR-V bloka o veliau uzdeda CRX galva tai manau ir su reno eksperimentuot imanoma :D
Vartotojo avataras
KaBa
Draugas
 
Pranešimai: 139
Užsiregistravo: Šeš, 2007-Bir-02 23:42
Miestas: vilnius


Grįžti į Tiuningas

Dabar prisijungę

Vartotojai naršantys šį forumą: Registruotų vartotojų nėra ir 14 svečių

cron